نشست صمیمی رئیس و معاون پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور با رئیس و اعضای هیئت‌علمی مرکز

هم‌زمان با اختتامیه کارگاه ملی راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت مراتع کشور در گلستان، نشست صمیمی و تخصصی با حضور ابراهیمی رئیس و گرشاسبی معاون پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور، سلامتی مدیرکل منابع طبیعی استان، صابری رئیس مرکز، پارسامهر رئیس بخش تحقیقات منابع طبیعی و اعضای هیئت‌علمی آبخیزداری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این نشست صابری رئیس مرکز ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری کارگاه ملی مرتع به میزبانی استان گلستان، حضور رئیس و معاون پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور را در این استان مغتنم شمرده و از همکاری همه‌جانبه مدیران استانی بخصوص مدیرکل منابع طبیعی استان در این خصوص خبر داد. صابری همچنین استان گلستان را به‌عنوان یک استان پرمخاطره معرفی کرد که در این راستا نقش بخش تحقیقات منابع طبیعی را در رفع چالش‌های محیطی احتمالی بسیار مهم دانست.
سپس محسنی و کرنژادی از اعضای هیئت‌علمی گروه آبخیزداری بخش تحقیقات منابع طبیعی به بیان نقاط قوت و ضعف فرایندهای پژوهشی در استان پرداخته و در جهت حل معضلات محیطی در راستای همکاری با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط (استانی و ملی) اعلام آمادگی کردند.
در ادامه این نشست، پارسامهر رئیس بخش تحقیقات منابع طبیعی از تهیه طرح‌های متناسب با شرح وظایف این بخش خبر داد و خواستار همکاری بیش از پیش واحدهای اجرایی استان بخصوص اداره کل منابع طبیعی استان شد.
سلامتی مدیر کل منابع طبیعی استان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از حضور مدیران پژوهشکده در استان و بازدید از طرح‌های آبخیزداری اجراشده در استان، پس از استماع نکات ارائه‌شده در نشست، آمادگی خود را به‌صورت همکاری متقابل در انجام طرح‌های پژوهشی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل علمی اعضا اعلام کرد.
در ادامه گرشاسبی معاون پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور، از نهایی شدن طرح جمع آوری آب باران در پژوهشکده که پیش‌تر توسط اعضای هیئت‌علمی گروه آبخیزداری بخش، ارائه شده بود خبر داد. وی همچنین راهکارهای لازم و قانونی در تدوین آیین‌نامه‌های کاربردی برای استفاده از ظرفیت مرکز تحقیقات و اداره کل منابع طبیعی استان را ارائه داد.
در پایان این جلسه ابراهیمی رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری پس از نکات بیان‌شده در این نشست، پیشنهاداتی را در جهت پویایی بخش منابع طبیعی و حل چالش‌های محیطی استان بیان کرد.
وی تدوین سند توسعه آبخیزداری به‌عنوان سند چشم‌انداز با رویکرد مدیریت جامع حوزه آبخیز و استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و سیاسی استان را توسط بخش منابع طبیعی در تدوین این سند خواستار شد. ابراهیمی افزود پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور در قالب قراردادهای ملی همچون قرارداد با سازمان اتکا اقدام کرد که در حال حاضر این قرارداد در راستای استفاده از ظرفیت‌های همکاران بخش منابع طبیعی در حال نهایی‌شدن است. ابراهیمی در راستای برگزیده‌شدن طرح فناورانه عضو هیئت‌علمی مرکز با عنوان تولید دوقلوی دیجیتال در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی و به سرانجام رساندن این طرح، ضمن اعلام آمادگی و ارائه داده‌های زمینی از طرف اداره کل منابع طبیعی استان، این طرح را به جهت استفاده از فناوری در آبخیزداری بسیار مناسب ارزیابی کرد. لازم به ذکر است در دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور بر مبنای حل چالش‌های راهبردی و مسئله محور در استان گلستان، طرح فناورانه کرنژادی عضو هیئت‌علمی بخش منابع طبیعی به‌عنوان طرح برگزیده به مرحله کشوری راه یافت.

Description: Lavc58.54.100

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.