مراسم پایانی دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور بر مبنای حل چالش‌های راهبردی و مسئله‌محور

دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور بر مبنای حل چالش‌های راهبردی و مسئله‌محور با حضور مقامات استانی مرتبط با این رویداد در سالن پروفسور ارشاد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، این رویداد که با حضور معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان، معاونین سازمان جهاد کشاورزی، رئیس و معاونین مرکز تحقیقات و مسئول واحد رشد تخصصی، سرپرست بنیاد نخبگان و رئیس پارک علم و فناوری و مدیر تعاون روستائی استان در سالن ارشاد مرکز تحقیقات برگزار شد بر فرهنگ‌سازی استفاده از نوآوری و فناوری تأکید شد.
در ابتدای مراسم صابری رئیس مرکز ضمن خوشامدگی به تمام مدعوین، روند برگزاری رویداد در روز اول را برشمرد و همکاری مرکز را در برآورده‌کردن نیازهای اولیه واحدهای فناور در جهت عملیاتی‌شدن ایده صاحبان فن بسیار خوب ارزیابی کرد.
آیینه معاون منابع انسانی جهاد کشاورزی گلستان نیز ضمن تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با ارتباط علم و دانش در تولیدات کشاورزی، نهادینه‌کردن فرهنگ دانش‌بنیان را ضروری دانست. در ادامه آیدانی سرپرست بنیاد نخبگان استان، با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نخبگان کشور مبنی بر بهبود اوضاع اجتماعی و اقتصادی در سایه فناوری، سه ابزار در توسعه فناوری را پشتیبانی از حوزه فناوری، فرهنگ‌سازی و شناخت اولویت‌های منطقه بیان کرد. پاک‌نژاد رئیس پارک علم و فناوری گلستان نیز از استقرار دبیرخانه زنجیره ارزش طیور کشور در این پارک خبر داد و افزود عدم آشنایی شرکت‌ها با مبانی اقتصادی، مهم‌ترین چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در روند اخذ وام‌های بانکی است.
همچنین، عطارچی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان نقش فناوری در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی را در رشد اقتصادی کشور و تحقق بهره‌وری بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد. لولایی، مسئول واحد رشد تخصصی ضمن تشریح روند برگزاری رویداد و برشمردن مشکلات و چالش‌های پیشروی استقرار شرکت‌های استانی، از ایجاد دهکده فناوری و نوآوری استان در آینده نزدیک خبر داد. ناهیدی، معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان ضمن تبریک هم‌زمانی برگزاری این رویداد و روز جهانی غذای سالم، وابستگی برنامه‌ریزی منابع محدود متناسب با نیازهای نامحدود را به‌عنوان مهم‌ترین عامل کاهش بهره‌وری عنوان کرد. وی همچنین مهم‌ترین مباحث مرتبط با برنامه‌ریزی در حوزه فناوری را تدوین، سازماندهی، اجرا، کنترل و نظارت برشمرد که تابه‌حال سازماندهی نامناسب مهم‌ترین چالش این حوزه بوده است. در ادامه این رویداد، ۵ ایده برتر از بین ۱۴ ایده روز اول برگزاری به‌عنوان ایده برتر انتخاب و با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از صاحبان این ایده‌ها تقدیر و تشکر شد. لازم به ذکر است منتخبین این رویداد به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس تات به‌عنوان نفرات برتر به کشور معرفی شدند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.