گزارش سفر علمی به کشور چین توسط عضو هیئت علمی بخش گیاه‌پزشکی مرکز

حجت اله ربانی نسب عضو هیئت علمی بخش گیاه‌پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان بعد از بازگشت از سفر علمی به کشور چین، به ارائه مهم‌ترین دستاوردهای خود پرداخت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، حجت اله ربانی نسب هیئت علمی مرکز تحقیقات گلستان و مروج ارشد مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی با سفر علمی به دانشگاه north west A&F کشور چین، طی نشستی صمیمی در مرکز تحقیقات گلستان کیفیت و شرایط این سفر را به طور کامل ارائه داد. این سفر با هدف اجرای طرح مشترک بررسی مولکولی اِفکتورها و پروتئین‌های مرتبط با بیماری زنگ با یکی از چهره برجسته علمی چین پروفسور کان صورت گرفت. ربانی افزود این طرح با مطالعه بر افکتورهای ترشح شده در گیاه هنگام آلودگی به قارچ عامل زنگ زرد به منظور خاموش یا کم اثر عامل بیماری انجام شد.
در ادامه این نشست مباحثی از قبیل چگونگی برقراری ارتباط علمی برای محققان و علاقه‌مندان نیز مطرح و ربانی نسب آمادگی کامل خود را برای ایجاد ارتباط با مراکز آموزش موز عالی چین اعلام کرد. این محقق و عضو هیئت علمی، به دلیل هم‌زمانی این سفر با کنفرانس آسیایی بیماری‌های گیاهی در استان جیلین، شهر چانگ، موفق به ارائه چند سمینار در خصوص مسائل تخصصی گیاه‌پزشکی در طول مدت این کنفرانس شد. لازم به ذکر است این کنفرانس سال دیگر در کشور ویتنام برگزار می‌شود.
همچنین در پایان نشست با قید قرعه به دو نفر از مدعوین ره‌آورد سفر توسط ربانی نسب به یادگار تقدیم شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.