معرفی گیاهان علوفه‌ای مناسب کشت پاییزه

محمدتقی فیض‌بخش محقق و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا، گیاهان علوفه‌ای مناسب کشت پاییز را برای بهره‌برداران استان گلستان تشریح و معرفی کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدتقی فیض‌بخش محقق و عضو هیئت علمی بخش زراعی – باغی این مرکز، از اهمیت و ضرورت حفظ منابع آبی استان با انتخاب نوع گیاهان علوفه‌ای مناسب سخن گفت. وی، عنوان کرد در حال حاضر در استان گلستان جهت تأمین بخشی از علوفه دامداری‌های گلستان از ذرت استفاده می‌شود که این محصول تابستانه نیاز به آب زیادی دارد.
فیض‌بخش اظهار داشت جهت برون‌رفت از فشار مضاعف بر منابع آبی استان دو راهکار برای تأمین علوفه با مصرف کمتر آب وجود دارد:
در روش اول کشت گیاهان کم‌آب همچون سورگوم و ارزن‌ها در مقایسه با ذرت به جهت تأمین علوفه بیشتر با مصرف آب کمتر (دو برابر تولید علوفه) پیشنهاد می‌شود. در روش دوم نیز گیاهان علوفه‌ای پاییزه پیشنهاد می‌شود.
این عضو هیئت علمی مرکز گلستان افزود: از ویژگی‌های کشت گیاهان علوفه‌ای پاییزه (دیم) همچون تریتیکاله، ماشک، نخود و باقلا علوفه‌ای، شبدر برسیم و لاکی و سایر گیاهان در این ردیف، می‌توان نیاز آبی کم، زمان کشت مناسب (آبان و آذر) و زمان برداشت مناسب همراه با سویا را نام برد.
جهت دیدن کامل این گزارش به لینک زیر مراجعه کنید:
http://www.irna.ir/xjRN6n

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.