معرفی رقم جدید گندم نان با نام “نفیس” و افتخار مشارکت پژوهشگر بخش تحقیقات علوم زراعی و باغی مرکز

شهریار کیا، عضو هیئت علمی مرکز، از معرفی رقم جدید گندم نان به نام “نفیس” از سوی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و افتخار مشارکت در معرفی این رقم خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، رقم جدید گندم نان به نام “نفیس” از سوی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی معرفی شد و شهریار کیا عضو هیئت علمی بخش تحقیقات علوم زراعی و باغی مرکز افتخار مشارکت در معرفی این رقم را داشت.
کیا، ویژگی‌های لاین جدید گندم نان “G18” به نام “نفیس”، را پتانسیل تحمل به تنش‌های خشکی، سرما، دارای کیفیت نانوایی خوب، پایداری عملکرد بالا، وزن هزار دانه بالا، مقاوم تا نیمه‌مقاوم به بیماری‌های شایع گندم، مناسب کشت در مناطق دیم سرد و معتدل کشور بیان کرد.
در این راستا، از تلاش‌های ارزنده و نقش مؤثر شهریار کیا، عضو هیئت علمی بخش تحقیقات علوم زراعی و باغی مرکز در معرفی این رقم از طرف مظفر روستایی رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور تقدیر به عمل آمد. روابط عمومی مرکز نیز همراه با شادباش این مهم به ایشان و آرزوی توفیق روز افزون، امیدوار است همچون همیشه از راهنمایی‌ها و همکاری‌های ایشان بهره‌مند باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.