تبیین شیوه‌های نوین خبرنویسی حوزه خاک و آب

شیوه‌های نوین خبرنویسی برای همکاران بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان ظهر دوشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ در محل دفتر بخش تبیین شد.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که در قالب کارگاه آموزشی گفتگوی دوسویه و مشارکت حاضران در جلسه انجام شد ابتدا محمدرضا پهلوان راد رئیس بخش، ضمن خوش آمد و خدا قوت، در خصوص اهداف برگزاری این دوره، سخنان خود را ارائه کرد در ادامه محمد حسن پناه با توجه به ضرورت آموزش‌های این حوزه و کسب مهارت در راستای ارتباط مؤثر و آگاهی‌رسانی از برنامه‌ها، دستاوردها و فعالیت‌های هر مجموعه، نکات آموزشی این حوزه را بیان کرد و با اشاره به سرفصل‌های دوره از جمله: تعریف خبر و ویژگی‌های مهم خبر و خبرنگار، ارزش‌های خبری، عناصر خبری، لید و تیتر، اصول نگارش لید و تیتر، سبک‌های خبری و…، نمونه اخبار قابل تولید برای بخش را معرفی کرد و در خصوص نقش تولید خبر در خلق برند سازمانی و برند شخصی همکاران گفتگو شد.
شایان‌ذکر است این برنامه نخستین جلسه از سلسله کارگاه‌های آموزشی ارتباط مؤثر می‌باشد و در ابتدای جلسه مقدماتی از آموزه‌های ارتباط و مبانی ارتباط مؤثر ارائه شد.
بخش تحقیقات خاک و آب یکی از شش بخش تحقیقاتی این مرکز با بیش از ۶۰ سال سابقه می‌باشد و مهم‌ترین رسالت آن: شناخت منابع و حفظ و بهره‌برداری اصولی از خاک می‌باشد که در کنار مدیریت صحیح منابع آب، برای پیشبرد اهداف و برنامه ریزی‌های کشاورزی و منابع طبیعی، از اهمیت تعیین کننده و ویژه‌ای برخوردار است و این وظیفه‌مندی هم اکنون در قالب چهار گروه: شناسایی، تشکیل و طبقه‌بندی خاک، شیمی و حاصلخیزی خاک. بیولوژی و بیوتکنولوژی خاک و آزمایشگاه خاک و آب، به همت اعضای هیئت‌علمی، محققان و کارشناسان بخش در حال انجام می‌باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.