رویکرد مهارت‌محوری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی برای جذب جوانان به فعالیت‌های کشاورزی

عضو هیئت‌علمی و رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با تأکید بر رویکرد مهارت‌محوری مرکز گفت: دیرپذیری و افزایش میانگین سن کشاورزان باعث شده تا شاهد نفوذ یافته‌های علمی در مزارع نباشیم.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان به نقل از خبر آنلاین، علیرضا صابری با اشاره به قدمت ۵۰ساله مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در استان گفت: این مرکز با ۶ بخش تحقیقاتی، ۸ ایستگاه تحقیقاتی و ۶ آزمایشگاه تخصصی اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام داده است.
وی افزود: باوجود محققین و اعضای هیئت‌علمی حاذق در این مرکز، انتقال دانش به‌تدریج صورت می‌گیرد، در واقع یک قسمت از وظیفه‌مندی ما به اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی سپرده شده است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه آموزش به کارکنان، بهره‌برداران و آموزش‌های رسمی در این مرکز انجام می‌شود، گفت: در آموزش بهره‌برداران به دنبال این هستیم که با برگزاری روز مزرعه و کارگاه‌های تخصصی یافته‌های علمی مرکز تحقیقات را به بهره‌برداران انتقال دهیم؛ در واقع هدف نهایی ما این است چیزی که در اثر تحقیق به آن می‌رسیم به بهره‌برداران، کشاورزان و دامداران انتقال و نمود تحقیقات خود را در عرصه مشاهده کنیم.
صابری با بیان اینکه تمام تلاش ما انتقال یافته‌های علمی به بخش ارجاع است، افزود: دیرپذیر بودن کشاورزان و افزایش میانگین سن بهره‌برداران کشاورز و دامدار موجب شده تا یافته‌های علمی را با سرعت کندتری در عرصه مشاهده کنیم. در این راستا و برای جوان‌سازی بخش کشاورزی، یک هنرستان کشاورزی دخترانه در گرگان و یک هنرستان پسرانه کشاورزی در کردکوی راه‌اندازی شده است، هدف ما از فعالیت این دو هنرستان این است با ارائه آموزش‌های جامع‌تر و کیفی‌تر، کشاورزان جوان و خوش فکر ما دانش جدید را بپذیرند تا شاهد افزایش تولید پایدار باشیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر متن این خبر به لینک‌های زیر مراجعه شود:
https://khabaronline.ir/xmLRy
https://poleconomicpress.com/?p=1679

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.