کنترل مگس مدیترانه‌ای در باغات انار استان گلستان

عضو هیئت علمی بخش گیاه‌پزشکی مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با یادآوری تهدید باغ‌های انار این استان توسط مگس مدیترانه‌ای میوه، روش‌های برخورد با این آفت را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، به نقل از خبرگزاری ایرنا، محبوبه شریفی در روند برگزاری کارگاه آموزشی انار در ایستگاه چالکی گرگان به اهمیت کنترل و پایش آفات انار در سطح باغات انار استان گلستان اشاره کرد.
وی اظهار کرد: در استان گلستان سه دسته آفات با اهمیت کم، متوسط و زیاد در قالب شته‌ها، کرم گلوگاه و مگس مدیترانه‌ای برای باغات انار استان تهدید جدی محسوب می‌شوند.
محقق بخش گیاه‌پزشکی مرکز ادامه داد: برای دسته اول آفات یعنی شته‌ها و… می‌توان از روش کنترلی زیست پایه برای کنترل آن‌ها در سطح باغات استفاده کرد.
شریفی عنوان کرد: برای دسته‌های دوم و سوم یعنی کرم گلوگاه و مگس مدیترانه‌ای به ترتیب از تله‌های نوری فرولایت و تله مکفیل استفاده خواهد شد.
گفتنی است؛ در استان گلستان برای پایش و کنترل کرم گلوگاه، کشاورزان استان از پوشش‌گذاری میوه انار برای محافظت در برابر این آفت یا کاهش شدت خسارت توسط این آفت استفاده می‌کنند؛ برای مگس مدیترانه‌ای میوه انار در سطح باغات استان نیز چنانچه جمعیت این مگس در تله مکفیل بیش از ۵ عدد شود، در آن صورت با محلول‌پاشی به موقع، اقدام به کنترل آنها خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه شود:
www.irna.ir/xjRLR6

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.