برنامه انتقال آخرین یافته‌های تحقیقاتی سویا در دومین روز پاییز سال جاری

برنامه انتقال آخرین یافته‌های تحقیقاتی سویا در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۰۲ با حضور صابری رئیس مرکز و موسی خانی رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی استان در ایستگاه تحقیقات عراقی محله گرگان برای کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدا صابری ضمن خیر مقدم و تبریک هفته دفاع مقدس، به اهمیت و جایگاه سویا در کشور برای امنیت غذایی و الگوی کشت و همچنین به نقش سویا در تناوب زراعی پرداخت. در ادامه موسی خانی رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی، به مشکلات کشت سویا و سیاست‌های کشور در خصوص توسعه این گیاه در استان مطالبی را ارائه نمود.
قلی‌زاده محقق دانه‌های روغنی مرکز، آخرین یافته‌های تحقیقاتی سویا را به فراگیران منتقل نمود. سپس ابراهیمی کارشناس اداره پنبه و دانه‌های روغنی در خصوص زراعت سویا در استان و مشکلات عدم غلاف بندی در شهرستان‌های مختلف استان مطالبی را بیان کرد. یونس آبادی، شریفی و کیا دیگر محققان مرکز در خصوص آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز سویا مطالبی ارائه کردند. در ادامه غزائی یان در خصوص تغذیه و مدیریت آن در شرایط کم‌آبی و استرس و محمدزاده در خصوص تنظیمات کمباین برداشت، موضوعات متنوعی را ارائه دادند.
این برنامه به صورت پرسش و پاسخ دو طرفه در سالن اجتماعات ایستگاه تحقیقات عراق محله جهت انتقال دانش فنی پایان یافت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.