بازدید مجری مسئول و هماهنگ کننده ملی سویا به همراه رئیس بخش تحقیقات زراعی و باغی استان گلستان از پروژه‌های تحقیقاتی و طرح انتخاب مشارکتی ارقام مختلف سویا

فاطمه شیخ، رئیس بخش تحقیقات زراعی و باغی به اتفاق مسعودی مجری مسئول ملی برنامه به‌نژادی سویا، حمید صادقی گرمارودی، پاتوبریدر دانه‌های روغنی از مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و شهریار کیا، امیر قلی‌زاده و کمال پیغام زاده اعضای هیئت علمی و محققین پروژه‌های تحقیقاتی به‌نژادی و به زراعی سویا از ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله و طرح انتخاب مشارکتی ارقام مختلف سویا (PVS) در روستای خیرات مرکز جهاد کشاورزی جلین بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، حمید صادقی گرمارودی؛ بهرام مسعودی و مجید غلامحسینی ضمن بررسی وضعیت اجرای پروژه‌ها و ارزیابی ژنوتیپ‌های سوی، شرایط موجود را مطلوب دانستند و رضایتمندی خود را از اجرای دقیق و نتیجه بخش پروژه‌ها اعلام نمودند.
لازم به توضیح اینکه طرح مشارکتی ارقام با ارقام جدید سویا شامل: کتول، رحمت، گلستان، تپور و لاین‌های امید بخش سویا شرایط ایستگاه و در شرایط معمول و متعارف زارع در حال اجرا می‌باشد. ارقام مورد بررسی در طرح در مرحله غلاف بوده و در شرایط مطلوبی قرار دارد. در پایان مقرر شد تا پایش مستمر مزرعه و ارزیابی دقیق ارقام در مراحل رسیدگی جهت انتخاب مناسب و هدفمند، ارقام توسط محققان دانه‌های روغنی مرکز و کارشناسان مجری طرح صورت گیرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.