آینده‌ای روشن برای سربازان وظیفه گلستانی با پرورش زنبور عسل به همت محقق مرکز

در یک اقدام ارزشمند، کارگاه آموزشی پرورش زنبور عسل ویژه سربازان وظیفه نیروی انتظامی استان گلستان با تدریس غلامعلی هلاکو، محقق بخش تحقیقات علوم دامی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، هلاکو محقق بخش تحقیقات علوم دامی مرکز گفت: در این کارگاه آموزشی، فرصت‌های شغلی گسترده در بخش کشاورزی از جمله زراعت، باغداری، گلخانه‌ها، دامداری و طیور برای سربازان تبیین شد. همچنین، روش‌های نوین و علمی در حوزه‌های مختلف کشاورزی به منظور ارتقای دانش و مهارت سربازان ارائه شد.
وی افزود تمرکز اصلی این دوره آموزشی بر پرورش زنبور عسل بود. با توجه به اهمیت این صنعت و فرصت‌های اشتغال‌زایی آن، آموزش‌های لازم برای آماده‌سازی سربازان پس از پایان خدمت و ورود به بازار کار ارائه شد.
مدرس این دوره، با تأکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی در کنار دانش نظری، به سربازان یادآور شد که پرورش زنبور عسل می‌تواند علاوه بر ایجاد درآمد پایدار، به حفظ محیط زیست و تولید محصولات با کیفیت نیز کمک کند. همچنین در این دوره مقرر شد، به تمام فراگیرانی که دوره را با موفقیت سپری کنند گواهی آموزشی معتبر اعطا شود.
هلاکو در خاتمه یادآور شد این اقدام نوین، گامی مهم در جهت توانمندسازی سربازان وظیفه و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای آنان محسوب خواهد شد.
همچنین، با توجه به اهمیت تولید محصولات کشاورزی سالم و طبیعی، آموزش پرورش زنبور عسل می‌تواند به افزایش تولید عسل طبیعی و با کیفیت در استان گلستان کمک شایانی کند.
لازم به ذکر است که این دوره آموزشی با همکاری نیروی انتظامی استان گلستان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.