حضور محققان غلات بخش زراعی باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در گردهمائی سالانه برنامه‌ریزی و تولید بذر غلات آبی کشور

گردهمایی سالیانه برنامه‌ریزی تحقیقات و تولید بذور پرورشی غلات آبی کشور، ۱۸شهریورماه با حضور جناب جعفری، معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، زمانیان رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، روستایی، رئیس مؤسسه تحقیقات دیم کشور، سهرابی مجری طرح گندم کشور، پژوهشگران و کارشناسان غلات از مؤسسات، مراکز و ایستگاه‌های تحقیقاتی سراسر کشور در مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این گردهمایی محمدعلی دهقان، جبیب اله سوقی، احمد قلی پور، سعید باقری‌کیا، فرامرز سیدی، مهدی نظری و علی سهرابی به عنوان محققین و کارشناسان بخش تحقیقات زراعی باغی استان گلستان شرکت داشتند.
در ادامه، حبیب اله سوقی محقق و عضو هیئت علمی مرکز به‌عنوان یکی از اعضای پانل تخصصی غلات در این گردهمایی انتخاب و به سؤالات و پرسش‌های حاضرین در مورد چالش‌های تولید گندم در کشور پاسخ داد. حبیب اله قزوینی رئیس بخش تحقیقات غلات کشور، محمد زمانیان رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و سهراب سهرابی مجری طرح گندم کشور با عرض تبریک به‌خاطر خرید تضمینی ۱۲ میلیون تن گندم و تولید محصول به مراتب بالاتر از این مقدار را به جامعه کشاورزی و ملت شریف تبریک گفته و با ابراز امیدواری از افزایش بیش از این مقدار در سال‌های آینده، از تمامی دست‌اندرکاران تشکر و قدردانی کردند. همچنین جعفری معاون پژوهشی سازمان با توجه به تغییرات آب و هوایی ضرورت بازنگری در اقلیم¬های چهارگانه کشور و معرفی ارقام جدید گندم برای مناطق مختلف داخل هر اقلیم نکاتی را بیان کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.