بررسی راهکارهای توسعه و مشکلات هنرستان کشاورزی پسرانه کردکوی

با حضور سید عباس میرجلیلی معاون آموزشی مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی، صابری رئیس مرکز، معاون و مدیران آموزش مرکز مسائل و مشکلات مربوط به هنرستان کشاورزی کردکوی بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در ابتدای این جلسه حسین پور معاون آموزشی مرکز ضمن خیرمقدم گویی گزارشی از فعالیت‌های هنرستان را ارائه نمود. حسین پور هنرستان کشاورزی کردکوی را تنها هنرستان منطقه غرب استان دانسته که نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی بخش کشاورزی دارد. وی دور بودن واحد کردکوی از شهر و ایاب و ذهاب دانش آموزان را از مشکلات واحد دانسته که در فرایند جذب دانش آموز تأثیرگذار می‌باشد.
صابری رئیس مرکز در سخنانی توجه به دروس مهارتی و عملیاتی در جهت یادگیری مهارت برای دانش موزان مهم دانسته و افزود اگر به این گونه آموزش‌ها توجه نماییم قطعاً دانش آموزان فارغ‌التحصیل نقش پررنگی در خصوص اشتغال زایی و کسب درآمد برای خود و خانواده ایفا خواهند نمود.
معاون آموزشی مؤسسه از تلاش‌های مجموعه مرکز گلستان و هنرستان کشاورزی کردکوی قدردانی نمود. میرجلیل مهمترن هدف هنرستان‌های کشاورزی را تربیت کشاورزان آینده و جوان سازی بخش کشاورز دانست که این دانش آموزان با یادگیری مهارت لازم در بخش کشاورزی مشغول به کار می‌شوند. وی بر جذب دانش آموز مستعد و مسئولیت پذیر تأکید نمود. این مقام مسئول تولید محصولات کشاورزی را مهم دانسته اما زنجیره تولید، بازرگانی و بازار را مهم‌تر از تولید دانست و بر ارائه آموزش‌های تولید تا فروش تأکید نمود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.