برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیران خانواده جهاد کشاورزی استان در مرکز

سومین جلسه شورای هماهنگی خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی؛ قائم مقام نماینده مردم شریف شهرستان‌های آزادشهر و رامیان و امان‌زاده نماینده مردم شریف گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، برزعلی رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، معاونین سازمان، مدیران کل دستگاه‌های الحاقی و صابری رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان و با هدف بررسی آخرین وضعیت بخش کشاورزی استان، ظرفیت‌ها و تنگناهای آن در سالن پروفسور ارشاد مرکز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای جلسه برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان استان و اعضاء کمیسیون کشاورزی، گزارشی از برنامه‌ها و دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی استان ارائه نمود. وی کسب رتبه برتر در کشت قراردادی گندم، جذب اعتبارات خط مکانیزاسیون کشاورزی و راه‌اندازی سامانه هوشمندسازی مرغ را از مهم‌ترین دستاوردهای سازمان دانسته و افزود مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان بازوی علمی سازمان بوده و در سال زراعی جاری با انتقال دانش فنی و ترویج یافته‌های تحقیقاتی مدیریت خوبی در خصوص زنگ زرد غلات از خود نشان داد. وی افزود خوشبختانه با همکاری خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان شاهد افزایش عملکرد گندم در واحد سطح طی سال زراعی جاری بودیم.
همچنین، صابری رئیس مرکز، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز را ارائه داد. وی مهم‌ترین رسالت و برنامه مرکز را پاسخ به چالش‌های بخش کشاورزی استان دانسته و افزود تمامی برنامه‌های تحقیقاتی، آموزشی و انتقال یافته‌های بخش کشاورزی استان توسط این مرکز انجام می‌شود. صابری در ادامه به راهبردهای مرکز اشاره و افزود اجرای پژوهش‌های کاربردی، ارائه آموزش‌های مهارتی، توسعه و رسوخ دانش در بخش کشاورزی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، حفظ ذخایر ژنتیکی و تولید بذور محصولات زراعی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد. وی به عنوان مطالبه جدی، خواستار حمایت نمایندگان مجلس از اعتبارات حوزه پژوهش و آموزش و تکمیل آزمایشگاه‌های مرکز شد.
در ادامه قائم‌مقام نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های بخش کشاورزی استان، استانداردسازی و صادرات محور نمودن تمام محصولات کشاورزی و تقویت تشکل‌ها را در حوزه کشاورزی و پیشرفت از طریق تشکل‌ها از جمله مسائل مهمی دانست که باید در دستور کار قرار گیرد. وی همچنین تأکید کرد: معیشت مردم نباید در بند سیاست‌های دست و پا گیر دولتی‌ها باشد.
امان‌زاده نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بخش کشاورزی را مهم‌ترین بخش استان دانسته که نقش مستقیمی در اشتغال و معیشت مردم دارد. وی پایدار بودن منابع را از مهم‌ترین نکات مورد توجه دانست و افزود امکان تولید محصولات کشاورزی بایستی بدون آسیب به سیستم‌های انسانی یا طبیعی صورت گیرد. امان‌زاده بر تلاش نمایندگان با مدیران جهاد کشاورزی استان در جهت رفع مشکلات بخش کشاورزی تأکید و افزود بایستی تلاش ما در سفره کشاورز و خانواده آن تأثیرگذار باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.