چاپ کتاب “ روش‌های آزمایشگاهی و عملیاتی در علوم کشاورزی” توسط همکار مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان

کتاب “روش‌های آزمایشگاهی و عملیاتی در علوم کشاورزی” که حاصل تلاش‌های بی‌وقفه و حمایت‌های مادی و معنوی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تألیف آن نقش بسزایی داشته است به اتمام رسید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، از اولین نکات در کشاورزی شناخت صحیح بسترهای کاشت یا خاک می‌باشد که باید تا عمق کافی شناخته شده و خواص فیزیکی و شیمیایی آن متناسب با نوع گیاه، کشت و مورد ارزیابی قرار گیرد. در هر تحقیق و تخصصی که مرتبط با کشاورزی در مزرعه و گلخانه انجام می‌گیرد، شناخت خاک و آنالیز داده‌های پایه آن و تفسیر درست نتایج آن نقش بسیار مهمی در صحت انجام کار دارد. برای دستیابی به اهدافی از قبیل نحوه بررسی فرایندهای مربوط به آنالیز خاک و تعیین استعداد اراضی برای کشت گیاهان زراعی و باغی، آشنایی مختصر و مفید با طرح‌های آزمایشی در کشاورزی، همچنین آشنایی با برخی دستگاه‌های آزمایشگاهی و نیز اندازه گیری برخی صفات آزمایشگاهی باید روش‌های مفید، دقیق و کاربردی در اختیار دانشجویان و کارشناسان قرار بگیرد تا با شناخت کافی به اصول علمی و عملی و روش‌های آنالیز بتوانند به درخواست‌ها و نیازهای مربوط به خود پاسخ دهند. همه موارد فوق به نحوی در این کتاب گنجانده شده است که در بسیاری از طرح‌های پژوهشی در زمینه‌های مختلف کشاورزی و همچنین به عنوان راهنمای علمی و عملی دانشجویان، پژوهشگران کشاورزی و آزمایشگاه‌های خاک و گیاه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این کتاب با نویسندگی اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای دکتر سید سهیل معنوی امری، دکتر حسن عرب و خانم مهندس ساداتی و خانم مهندس خدیجه محمدنیا از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان تألیف و در سال ۱۴۰۳ توسط انتشارات آموزشی و پژوهشی بوعلی تهران به چاپ رسید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.