ترویج استفاده از گیاهان کم آب‌بر در تغذیه دام

در راستای برنامه‌های جهش تولید در بخش کشاورزی توسط محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان انجام شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در راستای این طرح که با هدف ترویج کشت و استفاده از گیاهان علوفه‌ای کم آب‌بر مانند سورگوم و ارزن مرواریدی برای تغذیه دام، در روستای قلی‌تپه شهرستان گالیکش برگزار شد، غلامعلی هلاکو، محقق معین مرکز تحقیقات، در این طرح به لزوم استفاده از گیاهان علوفه‌ای کم آب‌بر برای تغذیه دام در شرایط کم‌آبی اشاره کرد.
وی کشت مخلوط سایر گیاهان علوفه‌ای مانند گلرنگ علوفه‌ای، ماشک، نخود، چغندر علوفه‌ای و تریتیکاله را نیز به دامداران توصیه کرد و مزیت‌های آن را در تغذیه دام تشریح کرد.
به گفته هلاکو مزایای استفاده از گیاهان کم آب‌بر در تغذیه دام شامل کاهش مصرف آب برای تولید علوفه، افزایش مقاومت دام در برابر تنش‌های خشکی، بهبود کیفیت علوفه و افزایش ارزش غذایی آن و کاهش هزینه‌های تولید علوفه خواهد بود. وی در ادامه اشاره کرد: امید است با ترویج کشت و استفاده از گیاهان کم آب‌بر، شاهد افزایش بهره‌وری و پایداری تولید دام در استان گلستان باشیم.
مسئولین امور دام، اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش، مسئول مرکز جهادکشاورزی ینقاق و کارشناسان مروج مسئول پهنه نیز در این طرح حضور داشتند و به سوالات دامداران در خصوص کشت و استفاده از گیاهان کم آب‌بر پاسخ داده شد.
این طرح جهاد میدانی، در راستای برنامه‌های جهش تولید در بخش کشاورزی و با هدف افزایش بهره‌وری و پایداری تولید دام در استان گلستان برگزار شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.