هدف‌گذاری بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن تولید هسته‌های بذری در شرایط دیم برای طرح جهش تولید

به مناسبت پنجاهمین سال تأسیس سازمان تات و در راستای تحقق بخشی به شعار سال، در ایستگاه‌های تابعه مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان و با حضور رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، معاون پژوهش مؤسسه تحقیقات اصلاح نهال و تهیه بذر کشور، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان، معاون پژوهش، رئیس بخش زراعی و باغی، رؤسا ایستگاه گرگان و گنبد و محققین مرکز، بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن تولید هسته‌های بذری در شرایط دیم برای طرح جهش تولید هدف‌گذاری شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور طی بازدید از ایستگاه‌های تحقیقات کشاورزی گرگان و گنبد عنوان کرد: بکارگیری نتایج فنی در سال زراعی گذشته منجر به افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی تولیدات محصولات زراعی دیم کشور شد. روستایی افزود: پارسال تولید هسته‌های بذری در شرایط دیم برای طرح جهش تولید حدود ۸ هزار و ۶۰۰ تُن بود و امسال برای بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تُن هدف‌گذاری شده است.
معاون پژوهش مؤسسه تحقیقات اصلاح نهال و تهیه بذر کشور نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: سال گذشته رقم “فلاح” برای سازگاری با اقلیم گرم و مرطوب شمال کشور از جمله گلستان معرفی شد. اسماعیل‌زاده همچنین گفت: در حال حاضر لاین‌هایی در حال ارزیابی است که در سال آینده برای کشاورزان معرفی خواهد شد. رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان نیز خاطر نشان کرد: با همکاری مؤسسات مادری در زمینه گندم، از گذشته تا به حال فعالیت‌های خوبی در حال انجام است. صابری ذکر کرد: ارقامی که از سوی مرکز تحقیقات گلستان معرفی شده، ارقامی هستند که به لحاظ عملکرد و کیفیت مناسب و دارای پروتئین و گلوتن خوبی هستند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.